Sign in to follow this  
market2020

Temel Analiz nedir?

Recommended Posts

Temel Analiz nedir?

Temel analiz değerli olabilir, ancak dikkatle ele alınmalıdır. Satış tarafı analisti tarafından yazılmış bir araştırmayı okuyorsanız, raporun arkasındaki analiste aşina olmanız önemlidir. Hepimizin kişisel önyargıları vardır ve her analistin bir tür önyargısı vardır. Bunda yanlış bir şey yok ve araştırma hala çok değerli olabilir. Derin uçtan atlamadan önce derecelendirmelerin ne anlama geldiğini ve bir analistin geçmiş performansını öğrenin. Şirket açıklamaları ve basın bültenleri iyi bilgiler sunar, ancak gerçekleri dönüşten ayırmak için sağlıklı bir şüpheyle okunmalıdır. Basın açıklamaları tesadüfen gerçekleşmez; şirketler için önemli bir PR aracıdır.

Temel Değerlendirmeye Giden Genel Adımlar

Kesin bir yöntem bulunmamakla birlikte, aşağıda yatırımcının ilerleyeceği sıraya göre bir kırılım sunulmuştur. Bu yöntem, genel ekonomi ile başlayan ve daha sonra endüstri gruplarından belirli şirketlere doğru çalışan yukarıdan aşağıya bir yaklaşım kullanır. Analiz sürecinin bir parçası olarak, tüm bilgilerin göreceli olduğunu hatırlamak önemlidir. Sektör grupları diğer sektör grupları ve şirketlerle diğer şirketlerle karşılaştırılır. Genellikle şirketler aynı gruptaki diğer şirketlerle karşılaştırılır. Örneğin, bir telekom operatörü (Verizon), bir petrol şirketi (ChevronTexaco) ile değil, başka bir telekom operatörüyle (free gold signals SBC Corp) karşılaştırılabilir.

Ekonomik Tahmin

Yukarıdan aşağıya yaklaşımda ilk ve en önemlisi, genel ekonominin genel bir değerlendirmesi olacaktır. Ekonomi dalga gibidir ve çeşitli endüstri grupları ve bireysel şirketler tekneler gibidir. Ekonomi genişlediğinde, çoğu endüstri grubu ve şirketi bundan yararlanır ve büyür. Ekonomi düştüğünde, çoğu sektör ve şirket genellikle zarar görür. Pek çok iktisatçı, ekonomik genişlemeyi ve daralmayı faiz oranları seviyesiyle ilişkilendirir. Faiz oranları, hisse senedi piyasası için de öncü bir gösterge olarak görülüyor. Aşağıda S&P 500'ün bir grafiği ve son gold signals  30 yıldaki 10 yıllık tahvilin getirisi bulunmaktadır. Kesin olmasa da, hisse senedi fiyatları ile faiz oranları arasında bir korelasyon görülebilir. Genel ekonomi için bir senaryo geliştirildikten sonra, bir yatırımcı ekonomiyi çeşitli endüstri gruplarına ayırabilir.

Grup Seçimi

Tahmin, genişleyen bir ekonomi için ise, o zaman belirli grupların diğerlerinden daha fazla yararlanma olasılığı yüksektir. Bir yatırımcı alanı, mevcut veya gelecekteki ekonomik ortamdan yararlanmak için en uygun gruplara daraltabilir. Çoğu şirketin bir genişlemeden fayda sağlaması bekleniyorsa, hisse senetlerindeki risk nispeten düşük olacaktır ve agresif büyüme odaklı bir strateji tavsiye edilebilir. Bir büyüme stratejisi, teknoloji, biyoteknoloji, yarı iletken ve döngüsel stokların satın alınmasını içerebilir. Ekonominin daralacağı tahmin ediliyorsa, bir yatırımcı daha muhafazakar bir strateji seçebilir ve istikrarlı gelir odaklı şirketler arayabilir. Savunma stratejisi, tüketici ürünleri, kamu hizmetleri ve enerji ile ilgili hisse senetlerinin satın alınmasını içerebilir.

Bir endüstri grubunun potansiyelini değerlendirmek için, bir yatırımcı genel büyüme oranını, pazar boyutunu ve ekonomi için önemi dikkate almak isteyecektir. Bireysel şirket hala önemli olsa da, sektör grubunun hisse senedi fiyatı üzerinde aynı derecede veya daha fazla etkisi olması muhtemeldir. Hisse senetleri hareket ettiğinde, genellikle gruplar halinde hareket ederler; orada çok az yalnız silah var. Çoğu zaman doğru sektörde olmak doğru stokta olmaktan daha önemlidir! Aşağıdaki grafik, 7 aylık bir zaman diliminde 5 sektörün göreli performansını göstermektedir. Grafiğin gösterdiği gibi, doğru sektörde olmak büyük bir fark yaratabilir.

Grup İçi Dar

Sektör grubu seçildikten sonra, bir yatırımcının daha ayrıntılı bir analize geçmeden önce şirketler listesini daraltması gerekecektir. Yatırımcılar genellikle bir grup içindeki liderleri ve yenilikçileri bulmakla ilgilenirler. İlk görev, bir grup içindeki mevcut iş ve rekabet ortamının yanı sıra gelecekteki eğilimleri belirlemektir. Şirketler pazar payı, ürün konumu ve rekabet avantajına göre nasıl sıralanıyor? Mevcut lider kim ve sektördeki değişiklikler mevcut güç dengesini nasıl etkileyecek? Girişin önündeki engeller nelerdir? Başarı, pazarlama, teknoloji, pazar gibi avantajlara sahip olmaya bağlıdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this