Berrin

Sağlıklı Yaşamın Sırrı "Kutsanmış Tohum"

Bu konuda 3 ileti var

''Kutsanmış tohum" olarak bilinen çörek otu, nar çekirdeği, üzüm çekirdeği, haşhaş yağı gibi fonksiyonel yenilebilir sıvı yağlar öneriliyor.

saglikli-yasamin-sirri-kutsanmis-tohumlar--1006890.Jpeg

Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Musa Özcan, yaptığı açıklamada, dünyada ve Türkiye'de yağlı tohumlar, bitkisel yağ ve mamulleri sektörünün son 20 yılda büyük bir ivme kazandığını, son bir yıl içerisinde de küresel gıda ihtiyacı nedeniyle yağlı tohumların öneminin daha da arttığını belirtti.

Yağlık tohumların içerisinde bulunan önemli yağ asitleri ve bileşenlerin vücut için gerekli olan maddeleri barındırdığını dile getiren Özcan, yağların, yaşamımızı sağlıklı bir biçimde sürdürebilmemiz için gerekli olan temel besin öğelerinden biri olduğunu vurguladı.

Vücutta birçok hayati fonksiyonu tamamlayan yağların, besinlerden alınan vitaminlerin vücuda yararlı olmasını sağladığını dile getiren Özcan, "Ayrıca A, D, E, K vitaminlerinin vücutta emilimini sağlayarak vücudun hayati fonksiyonlarının yerine getirilmesine yardımcı olmaktadır" dedi.

Prof. Özcan'ın verdiği bilgiye göre, fonksiyonel yağlarda içerisinde bulunan yağ asitleri, fenolik maddeler ve çeşitli etken maddeler ile hastalıklara karşı koruma potansiyeline sahip.

Çörek Otu

Çörek otu, 100'ün üzerinde değerli besin maddesi içeriyor. Takriben yüzde 21 protein, yüzde 38 karbonhidratlar ve yüzde 35 bitkisel yağlardan oluşuyor.

Çörek otu içinde Omega-3 ve Omega-6 ihtiva eden yüzde 50-60 oranında temel yağ asidi bulunuyor. Bunlar, bağışıklık sistemini alerji ve enfeksiyonlara karşı güçlendirip dengeleyerek kronik hastalıklara karşı korumaya yardımcı oluyor.

Nar Çekirdeği Yağı

Nar çekirdeği yağında E vitamini içeriği yüksek. Nar çekirdeği bileşeninde bulunan linoleik asit ve polifenollerin, kalp damar hastalıklarındaki koruyucu etkisi deneysel çalışmalar sonucu belirlenmiş durumda.

Üzüm Çekirdeği

Üzüm çekirdeği, yapısına oranla yüksek miktarlarda yenilebilir yağ içeriyor. Ortalama olarak yağ içeriği yüzde 10 -15 arasında. Bileşimindeki doymuş yağ asitleri yüzde 15-20 dolaylarında. Yüzde 60-65 oranında bulunan Omega-6 da, Omega-3 yağ asidi gibi damar iç çeperlerini koruyor ve kalp ritmini de düzenlemeye yardımcı oluyor.

Yine yapısında doğal olarak bulunan E vitamininin güçlü antioksidan etkisi sayesinde kötü kolesterol (LDL-oksidasyonu) azaltılabiliyor. Üzüm çekirdeği yağı deriye kolayca nüfuz ediyor ve nemlendiriyor.

Yağların direkt olarak nemlendirme özellikleri yok, ancak cilt üzerinde ince bir film tabakası oluşturup deri yüzeyinden buharlaşmayla sıvı kaybını yavaşlattıkları için dolaylı olarak nemlendiriyorlar.

Haşhaş Yağı

Haşhaş yağı, Omega-6 ve Omega-9 yağ asitlerince zengin. Bu yağda yüksek oranda E vitamini bulunuyor. Antioksidan etkiye sahip. Vücudumuzdaki doku hücrelerinin önemli yapı taşlarını oluşturuyor. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

Kan dolaşımını düzenliyor. Cildin nemini koruyarak, daha genç görünmesine ve tüm cilt hücrelerinin işlevlerini düzenlenmesine yardımcı oluyor.

Ayrıca bazı hamur işleri, yemekler, salata ve soslara özel aroma katmak için kullanılıyor.

KAYNAK

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.


Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.


Giriş Yap